Rabu, Mac 04, 2009

aku rindu..

ok, kali ni macam dah ada idea nak cerita apa. tapi tiba-tiba.



"g, nescafe habis, makcik lupa nak ghoyak. :)"



.........................



opss.alhamdulillah, kenyang makan nasi goreng.haha.





.........................




aku rindu waktu dulu-dulu.
aku rindu ,
waktu aku habis sekolah dulu, pergi belajar kat cosmopoint dengan husna,
lepas 3bulan belajar kat cosmopoint, pergi carik kerja dengan husna,
kerja promote simcard celcom, tmtouch ngan timecel sampai kena maki-maki,
waktu aku dapat masuk belajar kat kolej shahputra ambil course BUSINESS MANAGEMENT konon,
waktu aku kenal dengan akma yang tidur kat sebelah katil aku, & fasha yang suka pink dan kipas-susah-mati duta SO7,
aku ponteng kelas dengan akma, jalan kaki dari air putih sampai megamall, sambil berhenti beli air orange peel fresh kat petronas,
waktu aku sesat kat galing dengan akma gara-gara nak cari shortcut pergi megamall last-last keluar balik jalan besar,
waktu lompat-lompat dalam bilik tengah malam sebab fasha dapat telefon duta SO7 masa tengah on-air kat red 104,
lepak depan megalanes dengan akma dengan kecik macam orang takde rumah,
ponteng kelas 1 bulan sebab bosan dengan pensyarah yang tak habis-habis bagi teori,
bertumbuk dengan kecik yang sentiasa anggap aku macam seorang lelaki, (mana lah kau kecik)
aku berhenti kolej sebab bosan sangat-sangat dah, & bagi alasan time tuh shahputra punya sijil tak laku sebab tak diiktiraf(ey, betul tau. siap masuk paper lagi)





hurm, tuh cerita 2002. end of year, aku daftar kat POLITEKNIK JB.




aku rindu sangat-sangat time dulu-dulu,
yang paling aku tak boleh lupa,
aku kenal dengan seorang minah nih,
dalam handphone, masa tuh tengah hot chat-chat pakai hotlink, and lagipun time tuh, hotlink baru nak up, mana tak nya, simcard permulaan jer harga dia RM238, (tak caya, tanya abang² & kakak² kau).
aku pakai nick s***gal dan dia pakai nick p***gal,
bermula dengan chat, sampai sms, lepas tuh jumpa, paling kuat jumpa mesti dekat CM, takpun KLCC.
masa tuh masing-masing budak² lagi, tapi dia okey, dia boleh accept aku. beberapa kali jugaklah kitorang lepak sama-sama, tapi aku tak ingat berapa kali.
dia sebenarnya punk girl, yang kelakar time bulan puasa aku pergi jumpa dia kat SOGO, dia pakai tudung, tak pasal kena pakai tudung 1 bulan time bulan puasa.

*senyum sumbing & ketawa.

dari dia belajar kat UNIKL, pastuh masuk pulak UiTM kat lendu, semuanya kat melaka.
dan sampai sekarang pun, cinta dia ada kat melaka.

*senyum sambil tahan air mata.

aku rindu sangat² kat kau shera,
rindu time aku lepak dengan kau kat UiTM menyamar jadi student UiTM,
pusing-pusing satu melaka,
sergah & jerit-jerit orang-orang kat tepi jalan,
kacau mat motor, kau ingat tak mat motor yang hantar pizza tuh kejar kita sebab nak bagi no telefon?
rindu lalu depan pakguard naik kereta aku yang ekzos selalu kena semua bonggol kat UiTM sambil buat muka tak tahu.
rindu kacau-kacau jantan hensem kat UiTM,
rindu gossip-gossip pasal biatch² yang dengki kat kau.
rindu ponteng puasa dengan kau pastu beli kfc,

rindu lepak dengan kau dari malam sampai pagi, pastuh pukul 7 baru nak tido, time buka puasa pun kita tido lagi,
rindu baling mercun bola kat tengah jalan tengah-tengah malam,
sumpah aku rindu kau sangat,rindu semua benda pasal kau.




& aku minta maaf sangat-sangat sebab takde time kau betul-betul ada masalah,
i'm sorry i wasn't there for you.
&& thanks because you're always here, supporting me, even you're far away from here,
thanks, a lot.









i miss you syadatul insyirah.




ini tahun 2006
time nih aku takde keje ngan dorang pergi kacau orang dating kat klebang,
yang tengah tuh, shera & itu adalah saya 3tahun lepas.

1 orang cakap cakap:

Tanpa Nama berkata...

Rindu lepak ngan akak pastu kene bahan mesti nak nangis.... huhuhu...

-r.a.d.h.i.o-