Selasa, Februari 03, 2009

aduh.

aduh.tensi betul bila ada jerawat kat kepala,pastuh bila nak tidur rasa macam urat tertarik² kat belakang tengkuk.dapat bayangkan?
semalam tidur pukul 4.00 pagi. aduh.berat nye mata nih nak bangun awal².
semalam aku jumpa kawan lama kat beserah. dah nak dekat setahun aku tak bertegur dengan dia.kes nye, antara kawan dan kawan.biasalah.mesti ada yang touching bila sampai masa.dia pun dah ada bisnes sendiri.baguslah, berjaya atas usaha sendiri kan?lama tak jumpa, so macam² la boraknya, ye dok?sedar tak sedar dah pukul 4.00pagi kan?makin berdenyut² lah kepala memandangkan jerawat kat kepala nih dah nak masak.aih.geram.
semalam dalam perjalanan nak pergi jumpa kawan lama tu, fikiran aku melayang².yelah, teringatkan kawan² yang lain.hurm.bila masa lagi aku nak jumpa diorang?melaka?johor?kl?perak?penang?bila lagi?aduh.dulu seronok ada kawan ramai², tapi sekarang nih, serabut pulak ada kawan ramai² kan?yelah, bila masing² pe'el berbagai.
bulan 12 hari tuh, hampir tiap malam lepas tutup kedai mesti pergi melepak entah mana².yang kelakarnye semua umur bawah dari aku, haha. koya muda la aku nih. ala.mula memang seronok kan?tapi lama- lama perangai masing² dah nampak. harap muka hensem tapi..harap muka lawa tapi..faham² jelah kan. so sekarang ni aku stick dengan beberapa rakan saja.malas nak serabut fikir pasal orang lain kan.
  1. rakan pertama- kekasih hati, orang yang selalu aku bergaduh, bertekak, bertaki, alaaa.segala 'ber' lah. tapi dengan dialah aku merempit malam². walau perangai macam budak(memang budak pun).tapi oklah, certain things dia boleh nak faham aku. thanks, sbb sentiassa ada dengan aku. :)
  2. rakan kedua- si penjual burger. yang boleh aku berkongsi cerita dan pendapat.erm. yang paling matang antara semua la, and yang faham situasi dan banyak bagi aku nasihat. yang paling banyak membantu pun dia juga.tapi kadang kepala tak betul juga, tapi takpelah. yang baik kita ikut, yang buruk kita abaikan.
  3. rakan ketiga- penjual barang-barang elektrik.yang kadang biol and kadang serius,tapi. aku pun tak faham, tapi oklah dia nih penyampai yang bagus.ahaks. yang pening nye, bile orang tengah cakap pasal roti canai, dia boleh berbual pasal motor. boleh ker?haha.bolehla.
  4. rakan keempat- yo my nigga, haha.seorang yang sentiasa laro pasal awek dia. kasihan kat dia, tapi nak buat cemane kan? kalu aku nih hebat, dah lama aku pergi cari and pukul awek dia kan? nak nasihat pun berbuih² dah mulut, seterusnya atas pada dia lah nak buat apa. kalau aku carik jer awek lain kan?yang lagi tiptop.
  5. rakan kelima- tukang cetak t-shirt kat umah, haha.yang selalu aku bahan and kenakan. alah mulut aku kan lancang, jadi. aku kenalah cari seorang yang boleh terima kelancangan aku,ala. no hard feeling pun, takyah la nak terasa kan?layankan aja. nama pun kawan².hihi.

currently, dengan diorang lah yang selalu aku lepak and selalu datang kedai lepak².masing- masing ada motor sendiri, and sekarang nih pun masing- masing tengah sibuk nak design motor bagi cantik.tak kisahlah, janji rock. dari takde langsung kan? yang lain- lain, sudikanlah mari ke kedai and lepak-lepak sekali. best kan?

0 orang cakap cakap: