Selasa, Februari 17, 2009

paneh ati doe

hari ni aku marah sangat. angin satu badan, paneh ati. tapi aku simpan ja dalam hati lalu kuluahkan dalam blog ni.
adeh,bukan senang nak jadi senang kan?biasalah, adat niaga. ada turun, ada naik. bukan senang juga nak uruskan satu kedai, percayalah. kalau kau tak tabah, tak kuat. rasa² nya dah kena jual dah kedai kau. pahit mana pun, kelat mana pun, payau mana pun, kau memang kena telan semua kan? mana ada duit datang bergolek². kalau ada meh tunjuk kat aku.


aku tak kisah segala benda yang menimpa aku, aku anggap tu semua dugaan & cabaran pada aku. untuk aku terus matang dan belajar dalam hal mengurus²kan ni. kalau aku tak alami benda² ini semua, bila lagi?kan?

memang dalam waktu sekarang ni ekonomi ada problem, tapi pada aku semua pun memang ada turun naik. tak kisahlah.lagipun aku memang tak perfect dalam semua hal. dalam semua benda yang kita buat, memang kita kena berani tanggung risiko dia.


susah memang susah, nak nak pulak kebelakangan ni aku kena tempias ekonomi merundum, kewangan aku tak menentu. tapi takde lah sampai aku nak meminjam dengan along kan? waraas lagi pak.


2 bulan lepas aku memang ada masalah dalam nak mengagih duit gaji, memang semua yang dapat gaji pun tak dapat penuh, tapi aku bagi jugak sebab aku tau diorang semua penat bekerja.tapi yang membuatkan aku angin, kebelakangan ni, ada seorang cina ni, tauke kedai sebelah yang selalu busy body pasal kedai aku, macam dia susah sangat kalau aku tak bayar gaji dia. padahal dia takda kena mengena langsung dengan kedai aku.uurrrgghhhh.dia akan jadi sibuk keluar masuk kedai aku masa hujung bulan atau pertengahan bulan semata-mata nak tau aku nih bayar ke tak gaji semua orang, sorang² dia tanya,kalau kau kau paneh ati tak?aku sampai dah menggelegak dah hati nih,


aku tau dia banyak duit, tapi kenapalah dia perlu sibuk² dengan hal dalam kedai aku.ya Allah, bagilah aku kekuatan dan ketabahan serta kesabaran bagi menghadap cina lahanat nih.sumpah, kalau aku ada kuasa, memang aku nak pergi tikam perut dia depan anak bini dia, memang aku nak simbah asid kat muka dia, kalau boleh satu badan dia aku nak curah, memang aku nak pergi cari tanah kubur tabur depan kedai dia bagi kastemer dia tak nampak kedai dia, memang aku nak santau dia, bagi dia tersiksa sebelum mati dia, memang aku nak pergi golok cari pistol & then balik derah sebab nak tembak kat kepala dia, memang aku nak pinjam pedang samurai sape² pastuh penggal leher dia macam sembelih ayam..arggh, memang aku nak buat semua tu kalau lah aku nih takda akal, takda otak. tapi sesungguhnya aku boleh nak fikir dengan waras lagi. cuma amarah aku nih tak dapat nak dibendung, aku benci nak tengok muka dia, tapi sememangnya kedai dia kat sebelah aku jer? nak tak nak kena la tengok kan?


kalau aku memang jahat, anak dia aku da culik hantar pi kat siam sana. tapi aku waras lagi. betul. aku bukan baik, aku bukan malaikat,aku manusia, selagi aku manusia selagi tu ada hasutan-hasutan dari syaitan. tapi aku memang boleh berfikir dengan waras. fikir guna akal. sebab kalau tak
TADI LAGI AKU DAH AMBIK PISAU POTONG DAGING PERGI RODOK PERUT CINA TUH DALAM².


p/s:terima kasih pada encik kaseh yang sentiasa menolong dan memberi dorongan pada aku,yang memahami (walau tak semua) aku. terima kasih.sebab kalau takde dia, aku tak sekuat ini.

1 orang cakap cakap:

Tanpa Nama berkata...

rilek og...
rmai lg kwan2 ko yg blh pkai drpd bajingan2 tu..
bwak brtenang..
kitowg ada je ngan ko..
hahaha...
betul-betul-betul-betul-betul-betul..
di taip oleh-rompin,abg parut,abg botak,owg tue n OLDS